10.11.2022

Що потрібно і не потрібно робити при перейменуванні вулиці – відповіді на основні питання

Починаючи з 2014 року в Києві було перейменовано сотні вулиць, проспектів, площ та провулків, відповідно до положень «пакету декомунізаційних законів», а також в рамках «дерусифікації» після початку російсько-української війни. При цьому, в Оболонському районі було змінено назви 20-ти топонімів. Ці процеси завжди викликали питання про те, що потрібно або не потрібно робити мешканцям розташованих на таких вулицях будинків, а також власникам зареєстрованих на них бізнесів. Відповіді на найпоширеніші з таких питань відносно перейменувань дізнався портал «Моя Оболонь».

Чи потрібно негайно змінювати позначку в паспорті про місце реєстрації?

Ні. Згідно з чинним законодавством, після перейменування вулиці ніхто не повинен одразу робити в паспорті позначку з новою адресою. Оскільки зміна найменування міського топоніму не є зміною місця проживання. Назва вулиці в паспорті змінюватиметься автоматично під час його заміни, оновлення фотографії або зміни прізвища. Тривалість процедури перереєстрації також не обмежена у строках.

Чи потрібно змінювати свідоцтво про право власності на нерухомість?

Ні. Законодавством не передбачено внесення змін до правовстановлюючих документів (свідоцтва про право власності, про право на спадщину, договори купівлі-продажу, договори дарування) у зв'язку з перейменуванням вулиці, на якій знаходиться об'єкт нерухомого майна. Тому всі документи залишаються чинними та змінюються лише за необхідності. Наприклад, якщо власник продає, дарує чи передає у спадок свою нерухомість, в документах, які оформлятимуться на нову особу, вкажуть вже актуальну назву. На вартості послуг нотаріуса це не вплине. Втім, за бажанням можна самостійно звернутися до органу державної реєстрації прав на нерухоме майно із заявою про внесення змін до Державного реєстру майнових прав на нерухоме майно у зв'язку із зміною назви вулиці.

Чи потрібно перереєструвати транспортний засіб?

Ні. Перейменування вулиці не є зміною фактичного місця проживання, а тому не тягне за собою обов'язкову перереєстрацію транспортного засобу та внесення змін до техпаспорту. Це можна зробити у разі його продажу чи дарування.

Де можна отримати довідку про перейменування вулиці?

Якщо необхідно здійснити нотаріальні дії з нерухомістю (продаж, успадкування, дарування), довідку про перейменування вулиці можна отримати у Департаменті містобудування та архітектури Київської міської адміністрації на вулиці Хрещатик, 32. На підставі правовстановлюючих документів на майно зі старою назвою вулиці та вищезгаданої довідки нотаріус може видати новий правовстановлюючий документ вже з новою назвою вулиці.

Чи потрібно обов’язково щось робити підприємцям?

Представникам бізнесу, на відміну від фізичних осіб, після перейменування необхідно робити певні дії. Відповідно до чинного законодавства зміна назви вулиці, на якій зареєстрована юридична особа, є зміною місцезнаходження. Тому власникам бізнесів необхідно вносити зміни до установчих документів та коригувати відомості про фізичних осіб-підприємців, які містяться у Єдиному державному реєстрі юридичних та фізичних осіб. Також необхідно повідомити банки та контрагентів про зміну реквізитів у чинних договорах. Крім того, доведеться виготовити нові печатки та паперові бланки. Втім, законодавство не встановлює часових обмежень для цих процедур, тому підприємці можуть залагодити їх, коли їм зручно.


МАТЕРІАЛИ ПО ТЕМІ:

Перелік перейменованих вулиць Оболонського району